پارک بزرگ ۸ شهریور سمنان زیباسازی می‌شود

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان گفت: با تدابیر اتخاذشده، پارک بزرگ ۸ شهریور سمنان زیباسازی می‌شود.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار داشت: در راستای طرح جهادی و عملیاتی بازپیرایی بسترهای فضای سبز شهر سمنان، این بار سازمان پارک‌ها بازطراحی و بازپیرایی پارک بزرگ ۸ شهریور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت این پارک که از اولین پارک‌های شهر سمنان به حساب می‌آید و همچنین پیگیری‌های شهروندان فهیم سمنانی در خصوص احیای مجدد این پارک، مقرر شد سازمان پارک‌ها این طرح را در سه بخش به اجرا درآورد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تصریح کرد: گام نخست رسیدگی به وضع موجود شامل هرس، حذف گونه‌های خشک، واکاری بسترهای چمن‌کاری شده و در قدم بعدی بازطراحی فضای سبز پارک شامل اضافه نمودن گونه‌های جدید در قالب درخت و درختچه و گونه‌های گل‌دار است.

قاسمی با اشاره به اینکه مناطق دوگانه شهرداری در کنار بازپیرایی این پارک نسبت به مرمت و بازسازی بخش‌های عمرانی از قبیل آبخوری‌ها، کف‌پوش و آب‌نماها اقدام می‌کنند، ادامه داد: ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه پارک که در شش‌ماهه دوم سال ۹۶ در برنامه‌های سازمان پارک‌ها دیده شده است که پس از بهره‌برداری چاه آب ریحانه‌النبی انجام می‌شود.

وی گفت: با همکاری و همراهی شهروندان خوب شهر اخلاق در امر نگهداری، این نوید را به مردم شریف سمنان می‌دهیم که پس از اتمام عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال پارک بزرگ ۸ شهریور به پارکی شاداب، سرزنده و درخور شأن شهروندان تبدیل شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان