مسافران در ورودی استان سمنان تب‌سنجی می‌شوند

مظفر محمد خانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: مسافران در ایستگاه‌های ویژه در مبادی شهرهای این استان توسط تیم‌های این جمعیت تب‌سنجی می‌شوند.
تیم‌های جمعیت هلال احمر سمنان به عنوان معین دانشگاه علوم پزشکی در خط اول تفکیک مسافران ورودی در ایستگاه‌های ویژه در مبادی شهرهای این استان، استقرار یافتند. این تیم‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و پلیس راه برای اجرای طرح کنترل، هشدار و اطلاع رسانی کرونا با ارائه توصیه‌های بهداشتی، رعایت و پیشگیری از شیوع کرونا به مسافران ورودی استان سمنان فعالیت می‌کنند.
طبق هماهنگی بعمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۱۵ پایگاه در ورودی شهرهای استان استقرار یافت.در صورت تامین دستگاه‌های تب سنج و امکانات محافظت فردی توسط دانشگاه علوم پزشکی در این پست‌ها داوطلبان دمای بدن مسافران ورودی به استان سمنان را اندازه گیری می‌کنند.در صورت تب بالا و مشکوک بودن برای اقدامات تشخیص تخصصی، مسافران به گیت بهداشت و درمان مستقر در محل هدایت می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی و اطلاع رسانی به مسافران در خصوص ویروس کرونا از طریق توزیع بروشورها در این ۱۵ پایگاه انجام می‌شود.