مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان سمنان معرفی شد

” محمد دستورانی” به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان معرفی و از زحمات “محمدرضا جهان” تجلیل شد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، آیین تکریم محمدرضا جهان و معارفه محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ،معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ،مدیران کل دستگاه های اجرایی استان فرمانداران شهرستان های استان،مدیران کل پیشین آموزش وپرورش ،اعضای شورای معاونین ومدیران وروسای شهرستان ها ومناطق استان، مدیران استانی، فرهنگیان، پیشکسوتان و خیرین مدرسه ساز در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد.

شریفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل جدید آموزش و پرورش استان در این آیین با بیان اینکه محمدرضا جهان مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان همواره در دوران مدیریت خویش، خود را بدهکار اسلام، نظام و آموزش و پرورش می‌دانست اظهار کرد: سعی ایشان در گفتار، رفتار و کردار “اعتدالی” و “استقلال عزتمندانه آموزش و پرورش” در عین برقراری تعامل مناسب با نمایندگان، گروه های صنفی و اجتماعی، احزاب و … بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه شائبه توجه بیشتر به کنکور در اذهان وجود داشت اما مجموعه آموزش و پرورش استان با مدیریت جهان طی چهار سال گذشته، تمام تلاش خود را برای مدیریت “پکپارچه” و “متوازن” مبتنی بر “تفکر سیستمی” بنیان نهاد.

وی ادامه داد: “دانش آموزان مستعد”،”همکاران با وجدان کاری بالا”و”اولیای همراه” سه سرمایه کم نظیر استان سمنان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: انتظار فرهنگیان استان از مدیرکل جدید، “اصلاح فرایندهای نادرست در سیستم” و “تقویت وضع موجود با تداوم سیاست های صحیح اعتدالی” است.

شریفی با اشاره به سه تهدید فراروی آموزش و پرورش کشور گفت: عدم درک درست از دانش آموزان و شرایط آنان و “فقر شدید مطالعاتی” و قرار داشتن در شرایط “امتناع از یادگیری” از مشکلات و تهدیدهای این بخش است.

وی ادامه داد: دیکتاتوری کتب درسی و کمک درسی، کنکور و محیط آموزشی خشک، کلاس درس را بی ارزش ساخته است.