شهرهای سمنان «هوشمند» می‌شود

استاندار سمنان از پیگیری برای پیوستن شهرهای این استان به جمع شهرهای هوشمند خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان و اساتید دانشگاهی، توسعه استان سمنان مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان امری بسیار مهم است اظهار داشت: کسب‌ و کارهای آینده باید با روش‌های جدید سامانه ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه باید با استفاده از تمام امکانات بر اساس تکنولوژی نوین برای استان برنامه‌ریزی شود، افزود: استان بهره‌مند از سه هزار و ۳۶۰ عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌های استان سمنان است که این ظرفیتی بسیار مهم و مطلوب در راستای توسعه و پیشرفت است.
استاندار سمنان با اشاره به وضعیت مطلوب استان در بخش‌های صنعت معدن و گردشگری گفت: بدون شک این ظرفیت می‌تواند زمینه‌های مناسبی را در راستای رشد و توسعه چشمگیر استان سمنان فراهم آورد.
آشناگر با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون ظرفیت‌های فراوان استان سمنان در دنیا به‌خوبی معرفی نشده است؛ بر لزوم معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های توسعه‌ای این استان به‌ویژه در بخش گردشگری تأکید کرد.
وی گفت: اگر توانمندی‌های استان سمنان تبلیغ و معرفی شود؛ بدون شک شاهد حضور بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود.
استاندار سمنان تصریح کرد: در نظر داریم موضوع ایجاد شهرهای هوشمند را به‌عنوان پایلوت در سطح کشور و در این استان در قالب تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی کنیم.