سه شهروند گرفتار در برف سرخه نجات یافتند

سمنان- ایرنا- معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: سه شهروند گرفتار در برف در شهرستان سرخه با تلاش جست‌وجوگران رهاسازی شدند.

علی یحیایی روز دوشنبه گفت: این سه مرد که در منطقه ییلاقی اشنی حوالی اروانه در شهرستان سرخه به دلیل برف زیاد مسیر و اتمام سوخت خودرو گرفتار شده بودند، دقایقی پیش با تلاش امدادگران نجات یافتند.
وی با اشاره به صدور مجوز بالگرد برای پرواز و جست‌وجو برای رهاسازی این افراد، خاطرنشان کرد: با وجود صدور این مجوز و آمادگی بالگرد برای پرواز، از سوی امدادگران خبر رهاسازی این شهروندان مخابره شد و بالگرد به پرواز درنیامد.
معاون هلال احمر استان سمنان گفت: برای جست و جوی این افراد گرفتار در برف، علاوه بر امدادگران امداد و نجات، افرادی از نیروی انتظامی، حفاظت محیط زیست، بخشداری و فرمانداری سرخه نیز مشارکت داشتند.
این سه مرد روز یکشنبه به دلیل برف زیاد در مسیر ییلاقی گرفتار شده بودند ولی تماس تلفنی آنان با امدادگران برقرار بود، تلاش برای دسترسی و نجات آنان به وسیله گریدر و برف روب تا یکشنبه‌شب میسر نشده بود و این جست و جو از صبح امروز به نتیجه انجامید.
بر اساس پیش بینی و اخطار هواشناسی استان سمنان، بارش برف و باران از شنبه‌شب در بیشتر نقاط استان آغازشد که باعث بسته شدن موقت برخی راه های مواصلاتی به ویژه در مناطق کوهستانی و مرتفع شد، حضور این سامانه بارشی تا فردا سه‌شنبه در استان سمنان ادامه دارد و کاهش دمای هوا نیز تا روز چهارشنبه بین هفت تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.
به علت بارش برف و سرمای شدید، برخی مدارس استان سمنان در شهرستان های مختلف، دیروز و امروز تعطیل شدند.
۱۲ پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در استان سمنان وجود دارد، هموطنان گرفتار در حوادث مختلف می توانند از طریق شماره ۱۱۲ سامانه امداد و نجات هلال احمر، از خدمات این نهاد بهره مند شوند.
روستای اَروانه از توابع دهستان افتر شهرستان بیش از ۱۵ هزار نفری سرخه واقع شده است.