سمنان هوشمند می‌شود

شهردار سمنان از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء سمنان به شهری هوشمند خبر داد و گفت: به زودی سمنان به جمع شهرهای هوشمند کشور می‌پیوندد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد ناظم رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فناوری‌ها در دنیای امروز اظهار داشت: سمنان به زودی به جمع شهرهای هوشمند می پیوندد.
وی در همین راستا از ایجاد زیرساخت فیبرنوری در سمنان خبر داد و افزود: شهر هوشمند به شهری اطلاق می‌شود که در همه ایام هفته و به طور شبانه روز و ۲۴ ساعته به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان نیز در این نشست با اشاره به روند پیوستن شهر سمنان به جمع شهرهای هوشمند کشور، از راه‌اندازی یک لوپ کامل فیبرنوری در مرکز استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری سمنان مامور ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای راه‌اندازی شهر هوشمند شده است.

مهیار گرانمهر از هوشمند سازی شهرها به مثابه یک ضرورت برای شهرها در دنیای امروز نام برد و گفت: شهروندان رکن اصلی در یک شهر هوشمند محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به نفوذ بالای اینترنت و سیطره دنیای دیجیتال در کشور و استان سمنان ادامه داد: یک شهروند امروزی و همگام با دنیای دیجیتال، همدلی و تطابق بیشتری با شهر هوشمند دارد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان شهروندان را مبنا و اساس شهرهای هوشمند برشمرد و گفت: شهروندان یک شهر هوشمند از مواهب و خدمات بیشتری بهره‌مند هستند.

گرانمهر با اشاره به راه‌اندازی میزهای خدمت در شهرداری گفت: در این میزهای خدمت، همه خدمات به صورت آزمایشی به شکل کاملا الکترونیکی اداره می‌شود.