رونمایی از ۲۰ اثر فاخر تصویری و ۲۳ جلد کتاب هنرمندان استان سمنان در سال ۹۷

رئیس حوزه هنری استان سمنان از رونمایی از ۲۰ اثر فاخر تصویری و ۲۳ جلد کتاب هنرمندان و اهل‌قلم این استان در سال ۹۷ خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان داود یاراحمدی در نشستی با اصحاب رسانه این استان با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری استان در سال جدید اظهار کرد: حوزه هنری استان سمنان برنامه‌های متنوعی برای سال جدید برنامه‌ریزی کرده که رونمایی از ۲۰ اثر فاخر تصویری از نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غرب و رونمایی از ۲۳ جلد کتاب، کارگاه فیلمنامه‌نویسی و راه‌اندازی واحد پویانمایی حوزه هنری سمنان و…از مهمترین آنها هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ جلد کتاب واحد پایداری و ۱۲ کتاب واحد ادبیات حوزه هنری استان امسال منتشر می‌شود، ادامه داد: کتاب‌های خاطرات آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان، خاطرات آیت‌الله نعیم آبادی نماینده دامغانی ولی‌فقیه در استان هنرمزگان، خاطرات سیدرضا خاتمی،آسایشگاه ۱۴، ساعت بهشتی،ساعت ۵ عصر بود، ردپایی بر آسمان، تا بهشت و…از مهمترین کتاب‌های در دست چاپ حوزه هنری این استان است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این نهاد فرهنگی در هفته هنر انقلاب افزود: تجلیل از ۴۸ هنرمند و اهل قلم استان سمنان که در سال ۹۶ آثار آنها منتشر یا به نمایش درآمده از مهمترین برنامه‌های این هفته است که امروز ۲۲ فرودین‌ماه برگزار می‌شود.

این مدیر مسئول از برنامهریزی برای رونمایی از دو آلبوم موسیقی این استان در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این یک کتاب از نویسندگان استان نیز در این هفته با حضور مسئولان استان رونمایی خواهد شد.

وی با برشمردن بخشی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب استان گفت: عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار شاعران و مدیران حوزه هنری با آیت‌الله شاهچراغی، دیدار هنرمندان شاهرودی با امام جمعه شاهرود و نماینده مردم شاهرود، تقدیر از هنرمندان حوزه هنری شاهرود، رونمایی از تازه‌های نشر حوزه هنری استان، شب خاطره هنر انقلاب در دامغان، نشست هنر در اسارت، نشست بررسی تولیدات دفتر پایداری حوزه هنری، بررسی و نقد کتاب خواهرم جوشن با حضور مرتضی سرهنگی از نویسندگان مطرح کشور، اجرای عمومی قصه بخت‌برگشته و نام همه مصلوبان عیسی است و…از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان است.

یاراحمدی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت دانش‌نامه فرهنگ، هنر و تمدن استان سمنان یادآوری کرد: تاکنون ۲۴ جلد از این مجموعه ۱۱۰جلدی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و چند مجلد آن نیز در دست پژوهش و تدوین است.

وی با اشاره به اهمیت این مجموعه ارزشمند خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای ادامه انتشار سایر کتب این مجموعه ۱۱۰ جلدی شد و افزود: تداوم انتشار این مجموعه می‌تواند به حوزه تحقیق و پژوهش در استان کمک شایانی کند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان از تخفیف ۵۰درصدی در فروش کتاب‌های منتشر شده این مجموعه به دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی دانشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مدیران استان در برنامه‌ها و همایش‌های خود توجه بیشتری به این مجموعه ارزشمند که بازتاب‌دهنده توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تمندی استان است داشته باشند.