حضور فعالان اقتصادی برای شناسایی ظرفیت ها در استان سمنان

در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲۰۰ فعال اقتصادی از داخل و خارج از کشور برای شناسایی ظرفیت های اقتصادی به استان سمنان سفر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ منوچهرصادقی مدیرکل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت : در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲۰۰ فعال اقتصادی از داخل و خارج از کشور برای شناسایی مهم ترین ظرفیت های اقتصادی به استان سمنان سفر کردند.

مدیرکل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان افزود : تاکنون قرارداد با ۱۰۰ فعال اقتصادی با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان نهایی شده است.

وی با بیان این که زیرساخت های سرمایه گذاری در سمنان برای جذب فعال اقتصادی مطلوب نیست ، اظهارداشت : کمبود آب مهم ترین مشکل نواحی و شهرک های صنعتی این استان است.

صادقی تصریح کرد : سرمایه گذاری فعالان اقتصادی کشور آلمان در دامغان برای راه اندازی نیروگاه بادی از مهم ترین اقدامان اداره کل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان در یکسال گذشته است.

مدیرکل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان افزود : تاکنون بیش از ۱۰۰ فعالال اقتصادی براساس تفاهم نامه سرمایه گذاری ۷۱ هزار میلیارد ریالی دولت با بخش خصوصی در حال ساخت واحدهای تولیدی دراین استان هستند.

وی اظهار داشت : کاهش آمار بیکاری درسمنان مهم ترین هدف جذب سرمایه گذار است وباید مسوولان دستگاه های اجرایی برای اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی در این استان تلاش کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان