جشنواره نوروزگاهی در سمنان برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به برخی از برنامه‌های این سازمان تا پایان سال گفت: جشنواره نوروزگاهی در سمنان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس بابایی در نشست هم اندیشی هفته فرهنگی شهر سمنان اظهار داشت: این جشنواره ویژه استقبال از نوروز است که با برگزاری آئین‌های خاصی در سمنان اجرا می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره «نوروزگاهی» را آمادگی برای سال جدید و همچنین استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی عنوان کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه هر سال برای پذیرایی از مسافران نوروزی در شهر سمنان جشنواره‌های مختلف نوروزی برپا می‌شود اضافه کرد: در آستانه سال نو در سمنان برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی شامل نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی برپا می‌شود.

بابایی با بیان اینکه هنوز عنوان برنامه‌های دقیق جشنواره «نوروزگاهی» سمنان پیش‌بینی نشده است گفت: آئین نوروزخوانی و همچنین به راه افتادن کاروان‌های نوروزخوانی از عناوین احتمالی برنامه این جشنواره است.
وی جشنواره استقبال از بهار و همچنین رویداد هفته فرهنگی سمنان را از دیگر برنامه مهم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان تا پایان سال برشمرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از استقرار دبیرخانه دائمی هماهنگی رویداد های فرهنگی، هنری در این سازمان خبر داد و گفت: سمنان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی و هنری است که باید به خوبی معرفی شود؛ از این رو استقرار این دبیرخانه دائمی می‌تواند با برقراری ارتباط بین مردم و همچنین نخبگان در معرفی این ظرفیت‌ها مؤثر باشد.

بابایی با بیان اینکه رویداد مهم هفته فرهنگی سمنان تا پایان سال در سمنان برگزار می‌شود افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم نظیر فرهنگی و هنری شهر سمنان از مهم‌ترین رویکردهای برگزاری این رویداد است.