بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۸۷ گردشگر در طرح نوروز ۹۷ از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه سمنان، محمد جهانشاهی با اشاره به اقامت ۳۷۸ هزار و ۸۶۷ گردشگر در این استان از ۲۷ اسفند ۹۶ تا کنون، افزود: ۱۲ هزار و ۵۶۰ نفر از این تعداد در مراکز اقامتی زیر نظر این اداره کل اقامت کردند.

وی افزود: بر این اساس، بیش از ۶ هزار نفر در هتل ها، یک هزار و ۵۲۸ نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۲ هزار و ۶۵۵ نفر در مهمانپذیرها و حدود ۲ هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان اقامت کردند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از اقامت ۲۶ هزار و ۳۸۸ نفر در زائرسراها و بیش از چهار هزار نفر در خانه‌مسافر، خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ درصد مسافران شامل ۱۵۲ هزار و ۹۲۱ نفر در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی، اقامت کردند.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱ درصد از مسافران شامل ۸۰ هزار و ۸۲۶ نفر نیز در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم و باشگاه فرهنگیان اقامت کردند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان افزود: اقامت ۱۰۱ هزار و ۵۴۷ نفر از مسافران نیز در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن ورزشی ثبت شده است.

وی با اشاره به انجام یک هزار و ۳۰۰ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان، گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده، هفت مرکز اقامتی، خدمات مسافرتی و پذیرایی تشویق شدند، ۵۲ مورد تذکر و هفت فقره اخطار کتبی نیز به تاسیسات گردشگری استان سمنان در طرح نوروز ۹۷ ارائه شد و در این ایام هیچ یک از مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات مسافرتی استان، تعطیل یا تعلیق نشدند