المپیاد مهارتی پیشتازان استان سمنان برگزار می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از برگزاری نخستین المپیاد مهارتی دانش‌آموزان پیشتاز این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا عامریان در نشست شورای مشورتی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اظهار داشت: نخستین المپیاد مهارتی پیشتازان استان سمنان با ابتکار مرکز پژوهش‌ها و مطالعات سازمان دانش‌آموزی این استان در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این المپیاد برای دانش‌آموزان تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و در همه مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان اضافه کرد: همه مهارت‌های تشکیلاتی گروه‌های پیشتازان در مقاطع تحصیلی مختلف در این المپیاد به رقابت گذاشته می‌شود.

عامریان با اشاره به اینکه مهارت‌های مربوط به امداد و نجات، جهت‌یابی در روز و شب، برپایی چادر، مخابره با نور، پرچم، سوت و مورس، گره‌زنی و ساخت پروژه‌های موردنیاز برای شرایط اردویی و نیز نقشه‌خوانی از جمله مهارت‌هایی است که پیشتازان در مقاطع مختلف تحصیلی به‌مرور باید آن را فرابگیرند عنوان کرد: سناریوی برگزاری این المپیاد نیز بر اساس همین مهارت‌های تشکیلاتی نوشته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری المپیاد مهارتی دانش‌آموزان پیشتاز در سه مرحله مدرسه‌ای، شهرستانی یا منطقه‌ای و استانی برنامه‌ریزی‌شده است افزود: مرحله استانی این المپیاد با حضور یک تیم هفت نفره برگزیده از هر شهرستان و منطقه آموزش‌وپرورش استان سمنان تابستان سال آینده در سمنان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه پایش فعالیت‌های گروه‌های تشکیلاتی در بهبود عملکرد این گروه‌ها بسیار تأثیرگذار است بیان کرد: برگزاری این المپیاد یعنی از جلوه‌های بارز نمود مهارت‌های تشکیلاتی در گروه‌های پیشتاز به شمار می‌رود.

عامریان با بیان اینکه اجرای این المپیاد برای نخستین بار در سطح کشور در استان سمنان انجام می‌شود گفت: به دنبال انجام تمهیدات لازم برای مرحله کشوری این المپیاد در استان سمنان هستیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان