استان سمنان با ۲ طرح جدید به جنگ کم‌آبی می‌رود

استاندار سمنان از آغاز تدوین و طراحی دو طرح در حوزه حفاظت و تأمین آب در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه سمنان، محمد رضا خباز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح صیانت از آب توسط اداره کل دادگستری و معاونت مربوطه در استان سمنان در حال تدوین و طراحی است و انشاءالله با کمک تمام دستگاه های اجرایی در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در استان سمنان که با کمبود منابع آبی و خشکسالی شدید مواجه است، اجرای مطلوب و مناسب طرح صیانت از آب بسیار ضروری و مهم است.

استاندار سمنان گفت: اجرای طرح صیانت از آب در اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از منابع آبی، کاهش اضافه برداشت‌ها و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از منابع آبی بسیار تأثیر گذار است.

خباز از طرح صیانت از آب به عنوان یک نسخه بسیار خوب و مطلوب نام برد و گفت: مهمتر از نوشتن یک نسخه خوب، عمل و اجرای مطلوب‌تر و بهتر آن نسخه است، انشاءالله با همدلی، کمک و مشارکت همه دستگاه ها این طرح به خوبی اجرا شود و شاهد نتایج مثبت و مفید آن باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح تأمین کامل آب شرب بهداشتی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال تدوین و طراحی است که انشاءالله این طرح هم با کمک و همت والای همه مسوولین به خوبی اجرا شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: بسیاری از استان‌های کشور مانند استان سمنان با کمبود منابع آبی، افت شدید منابع و همچنین خشکسالی شدید مواجه هستند و تدوین و اجرای مطلوب طرح‌های مختلف در حوزه حفاظت از منابع آبی، صیانت از آب، تغییر الگوی کشت، اصلاح شیوه نوین آبیاری و مصرف بهینه آب و… نقش بسزا و تأثیرگذاری در مقابله با این بحران دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان